מוטורקאר > מבחן רכב > אאודי R8 ספיידר V10 מבחן דרכים

אאודי R8 ספיידר V10 מבחן דרכים

אאודי R8 ספיידר V10 מבחן דרכים

נפלה בידי הזדמנות, לקבל את דגם העל של אאודי, ה- R8 V10 ספיידר ליום מבחן, לא ניקח?
האאודי R8 V10 ספיידר הנבחנת כאן, יוצרה ב 2014 ולמעשה, היא הראשונה והיחידה בארץ מסוגה.          

הרכב המיוחד הזה אינו עוד רכב ספורט. הפעם מדובר ברכב-על מבית קונצרן אאודי, שעיצובו וביצועיו מאפיינים אך ורק רכבי-על מן השורה הראשונה. קיבלתי את הרכב בשעות הלילה המאוחרות באזור גוש דן ומייד הרגשתי כיצד צלליתו הנמוכה והרחבה במיוחד, מעצימים את ההתרגשות הפנימית , לקראת יום המבחן הצפוי למחרת. אאודי R8 מבט צד
ה R8 פשוט מושכת תשומת לב בצורה שלא תאמן . במהלך כל יום המבחן מיקדה המכונית אין סוף מבטים וסקרנים אשר ביקשו לצלם, לגעת ולהתנסות בפלא העוצמתי, הרחב והנמוך הזה, שהופיע להם באמצע היום. עוד באותו ערב שבו קבלתי אותה, בעת שתמרנתי אותה בתנועה הצפופה ע"מ לצאת מהכרך הגדול והעמוס אל הצפון החופשי יותר, הייתה הנסיעה באיילון כרוכה בסקרנים רבים אשר ביקשו להתקרב במהלך הנסיעה ולראות במה מדובר? בכל 30 שנות חיי המוטוריים לא זכור לי רכב שמשך אליו כל כך הרבה סקרנים. ילדים קטנים, נוער, מבוגרים, נשים וגברים כאחד, אין ספק שאאודי הלכה כאן על כל הקופה עם עיצובה של ה R8-ואכן הצליחה להפיק את אחת היצירות הנחשקות ביותר בעולם רכבי-העל.
בוקר, ה- R8 הממתינה לי בחניה, מתחילה להציף אותי באדרנלין עוד לפני שנכנסים אליה . כולה זועקת אליך, בוא נצא לדרך, שחרר אותי לחופשי. קיפול גג מהיר (כ- 20 שניות) ומופע הרובוטריקיות מגיע לסיומו. מניעים, מנוע ה V10 רוחש מאחורי הראש (מנוע מרכזי) ובסל"ד סרק הוא נשמע כמו חתלתול קטן ונחמד ואינו רומז כלל וכלל על העומד לקרות.                                                     מעט על התכנון הפנימי, לפני ה"המראה". חלל הרכב בנוי ומתוכנן ל 2 נוסעים בלבד. מידותיו הותאמו ונתפרו ע"י חייט מדופלם, ומרקם העור של הדשבורד והכיסאות, מוסיף לא מעט לאווירה האולטרא  יוקרתית של הרכב, לצד הכרום הממורק, המשובץ באזורים שונים בחלל תא הנוסעים. לוח המכוונים ברור וקריא מאד וגלגל ההגה מאובזר היטב בכפתורי שליטה על מערכת המדיה ועל מחשב הנסיעה.
חישוק ההגה מצויד כצפוי בפדלים (שיפטרים) להעברת הילוכים מהירה ותנוחת הנהיגה טובה מאד למרות שהמושב נמוך יחסית. המרווח הכללי בתא הנוסעים סביר ומעלה וגם נהגים גבוהים (1.80 ס"מ), ירגישו דיי בנוח בעת הישיבה ברכב .                             לעומת זאת, הכניסה והיציאה פחות נוחים ומצריכים מאמץ מסוים כאשר מבקשים להיכנס או לצאת.
יוצאים לדרך: DSC00070
התחושה במטרים הראשונים היא שהרכב קשוח ו"קשה" (שילדת הלמבורגיני גיארדו). ההיגוי קשה משהו והמרכב כולו מקפץ על פני כל כפל קרקע קטנטן. מעלים מהירות והתחושות הולכות  ומשתפרות.         מתלי הרכב מכוילים כך שהמהלך הראשוני של הבולם יהיה רך יותר וככול שעולה העומס עליו (מהירות נסיעה והתמודדות עם פגעי הדרך) הבולם נהיה קשוח יותר. כל עוד הכביש הוא ללא פגעים וסלול באופן אחיד, התחושה מאד נעימה ואף מפתיעה כשחושבים על כך שמדובר במתלים סופר ספורטיביים עם מידות צמיגים 235/35/19 מלפנים ו- 305/35/19 מאחור. למעשה, התחושה ברכב במהירויות שיוט ובכבישים מהירים, דומה למדי לנסיעה ברכב משפחתי איכותי ומאפשרת גמיעת מרחקים ניכרים עם ה- R8, ללא תשלום כל שהוא בצד הנוחות.
כאשר נוסעים עם ה R8 כשהגג סגור, התחושה בחלל תא הנוסעים אינה נעימה כל כך.  אוושת הכביש הנכנסת לחלל התא הקטן, ביחד עם רעשי הרוח החודרים את בידוד גג הברזנט ובתוספת מנוע ה V10  האימתני היושב מאחור, מיצרים שאון (קקפוניה של ממש) לא נעים ולאורך זמן זה מפריע ומציק במהלך הנסיעה. קיפול הגג מפחית משמעותית רעשים אלו ומאפשר לצלילי הסימפוניה המופקים ממנוע הלמבורגיני  V10 המפלצתי, להגיע לאוזניים המשוועות לצלילים מסוג זה.
יש ל R8 V10 ספיידר כפתור קסמים הנמצא בצמוד לידית ההילוכים (SPORT). לחיצה על הכפתור, מעבירה את מערכות הרכב (מנוע, גיר, מתלים, הגה) למוד ספורטיבי יותר והמופע מגיע לשיאו כאשר כל מפלטי הרכב פתוחים לרווחה ואין מפריע לשופרי המנוע לשדר לחלל האוויר את הצלילים האדירים של המנוע הפנטסטי הזה.                                                                               הורדת הילוכים במצב SPORT משחררת בק פאיירים (פיצוצים) לחלל האוויר ו ה-R8 מבצע באופן עצמאי "דאבל גז" (גז ביניים) על מנת לבצע שילוב מיטבי של הורדת ההילוכים תוך שמירת סל"ד המנוע בתחום הביצועיים המיטבי. "שאפו".  20160502_092806                                    הגענו למגרש המשחקים הקטנטן שלנו, לבדוק כיצד כל זה בא ליידי ביטוי בכבישים טכניים איכותיים . מתחילים לאט ובזהירות ומגבירים את הקצב ככל שהביטחון עולה. המנוע וגיר ה DSG  רוקדים טנגו מושלם ביחד ולמעשה, פשוט לא ניתן לתאר במילים את העוצמה והדחף המיוצר המתקבלים בכל רגע בו מחליטים להאיץ את רכב-העל הזה. לחיצה חזקה משחררת נהמה הולכת וגוברת ההופכת לשאגה המתחלפת בצרחה משכרת חושים שלא מרפה גם הרבה אחרי שחוזרים לנסיעה מנהלתית. הרכב הזה בהחלט יודע לרגש ולייצר אדרנלין בכל רגע נתון. לחץ על כפתור הספורט ואתה נכנס לאולם קונצרטים משובח עם מיטב כלי המוסיקה והנגנים. ההתמכרות לצלילים אלו משולה לכל התמכרות אחרת הגוף פשוט דורש עוד ועוד והחיים נראים וורודים ויפים מאי פעם ככל שהטונים עולים במעלה הסל"ד, עד להעברת ההילוך הבאה. בסה"כ המסר שמשדר הרכב הוא שאכן הוא מבצע את הנדרש וכאן ביצעו מהנדסי אאודי את עבודתם על הצד הטוב ביותר! חד, נקי, מדויק ולא פחות חשוב נשלט. מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור הבנויות מסגסוגות אלומיניום קלילות, עושות היטב את העבודה. בנוסף לכך, ניתן להקשיח את הבולמים באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי, מה שמביא אותם לקשיחות מרבית ובמצב זה ניתן כמובן לנסוע רק במסלול ייעודי. כל ניסיון לשימוש בכביש הציבורי מביא לביטול המצב באופן מידי.
ההיגוי מדויק על גבול החד מידיי, התחושה לעיתים היא של עצבנות בהיגוי שלא לצורך. כל עוד הכביש חלק המצב מצוין. בכביש מעט משובש, או לא אחיד והרכב מקפץ לו מצד לצד בעדינות נשלטת אבל דיי מעצבנת ומשדר חוסר ביטחון מסוים. בכניסות מהירות לסיבובים איטיים (חדים…) יחסית, ה- R8 נכנס לתת היגוי קליל ושחרור קל של דוושת התאוצה מתקן את הבריחה החוצה. יתכן שהמשקל הגבוה של מנוע ה-V10  על הסרן האחורי מעניק קלילות מסוימת לקצה הקדמי של הרכב מה שמביא לתת ההיגוי הזה במצבי קיצון. ניסיונות נוספים באותו קטע כביש אכן מאשרים, כי ה R8 הוא רכב-על במלא מובן המילה!!! עבור נהגים מנוסים ומקצועיים ה-R8 יהווה את פסגת השלמות בכל הקשור לחוויית נהיגה על כל מרכיביה (מרכב, מנוע, מתלים, היגוי, סאונד). גיר ה DSG 7 משתף פעולה בצורה מהירה ויעילה על גבול השלמות. העברות הילוך בפדלים שעל גלגל ההגה מתבצעות במאית השנייה, ללא היסוס הן בהעלאה והן בהורדת הילוך. כל ניסיון למצוא נקודת תורפה הקשורה בניהוג הרכב העלתה חרס, פשוט תענוג!!!
המנוע:WhatsApp-Image-20160505 (1)
מנוע ה V10 5.2 ל' שהגיעה מלמבורגיני גיארדו, הוא פנינה אמיתית. הספקו בגירסה זו עומד על 525 כ"ס ב 8000 סל"ד (בחלק מהאתרים מדברים על 540 ו550 כ"ס ) והמומנט הבשרני 54 קג"מ מגיע ב 6500 סל"ד. תאוצה מ 0-100 אורכת כ- 3.6 ש' וצריכת דלק ממוצעת במהלך יום המבחן עמדה על  100K/15.5L.
אבזור: 
מערכת שמע /מולטימדיה מבית Bang & Olufsen® Sound System with 12 speakers and 465 watts,
גלגלי "19 אינץ, בקרת אקלים, קרוז קונטרול, מחשב דרך הכולל ביצוע מדידת זמנים (הקפת מסלול, תאוצה), מושבי עור עם כיוונון חשמלי, גימור אלומיניום ממורק, העברת הילוכים מההגה (שיפטרים), תאורת חזית לד, מגן רוח אחורי מזכוכית בילד אין, ספוילר אחורי אוטו'.

סיכום:WhatsApp-Image-20160505
ה R8 V10  ספיידר הוא רכב חלומות, נקודה. מאז יצא לאוויר העולם ב 2007 זכה ה R8 באין ספור שבחים ופרסים על יכולותיו ועיצובו שובה הלב. הוא כיכב בסרטים שוברי קופות ואף הוגדר כרכב המהיר בעולם בזמנו. הוא עומד בקו אחד עם הטובים שברכבי-העל בעולם.
כחבילה, מביא ה R8 רכב על מלוטש בצורה יוצאת מן הכלל. בתחום הביצועים הוא נוגע בקצה הפסגה ויחד עם זאת מסוגל להעניק יכולת לא מבוטלת של שימוש יום יומי (למי שיכול להרשות לעצמו כמובן).
מחיר משוער: 1,380,000 ₪ למודל 2014.
אבנרי חנן  
MOTORCAR

 

לקבלת ייעוץ:
WordPress Image Lightbox
© כל הזכויות שמורות למוטורקאר | Powered by MMG | Marketing & Media Group